DPD Polska Głównym Partnerem konferencji eHANDEL 2011

DPD Polska  jest Głównym Partnerem konferencji ,,eHANDEL 2011” organizowanej przez dziennik „Rzeczpospolita”. Jej celem jest przybliżenie dyrektorom i menadżerom z korporacji oraz sieci handlowych aktualnych trendów w e-commerce, a także możliwości zwiększania sprzedaży przy wykorzystaniu nowoczesnych kanałów. Konferencja odbędzie się w dniach 7-8 czerwca.

DPD Polska od ponad 10 lat intensywnie obsługuje segment sprzedaży B2C. Angażuje się także w działania edukacyjne związane z e-commerce, podkreślając zalety zakupów w Sieci. - Dynamiczny rozwój handlu internetowego powoduje, że coraz więcej odbiorców usług kurierskich to klienci indywidualni. Obsługa sektora B2C wymaga od nas elastycznego podejścia, innowacyjnego myślenia oraz wdrażania narzędzi specjalnie dostosowanych do tej grupy konsumentów. W przypadku odbiorcy indywidualnego, kluczowa jest efektywna informacja o statusie przesyłki, ustalanie konkretnych godzin i miejsca dostarczenia paczki oraz indywidualnego trybu, w jakim odbywa się usługa  -  mówi Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska.

W czasie konferencji zostaną poruszone najważniejsze dla branży kwestie. Oprócz analizy rynku e-commerce, będą to między innymi: strategia budowy wielokanałowego e-commerce, badanie i optymalizacja kluczowych wskaźników biznesowych oraz trendy decydujące o przewadze konkurencyjnej. Prelegenci to w większości praktycy, którzy podzielą się własnymi doświadczeniami z zakresu wprowadzania przedsiębiorstw internetowych na rynek.

Rynek handlu internetowego znajduje się obecnie w fazie dynamicznego rozwoju, jednak w tej chwili jest to obszar bardzo niejednorodny – mówi Maciej Głowacki.  Znajdziemy w tym sektorze zarówno przedsiębiorstwa prowadzone przez 1-2 osoby, jak i ogromne korporacje mające duże zaplecze logistyczne, które handlują asortymentem liczonym w tysiącach pozycji. Mają więc często specyficzne potrzeby, a tym samym różne oczekiwania względem świadczonych im usług – dodaje.

Z perspektywy firmy kurierskiej, charakterystyczna dla rynku e-commerce jest konieczność komunikacji pomiędzy trzema partnerami: dostawcą usług (np. DPD Polska), klientem (w przypadku rynku e-commerce jest on jednocześnie nadawcą usług do ostatecznego użytkownika) i ostatecznym odbiorcą. To rodzaj współpracy, w trakcie której logistyk musi spełnić potrzeby jednocześnie i nadawcy
i odbiorcy.

Chodzi o pełne dostosowanie się do klienta ostatecznego – mówi Maciej Głowacki. Gwarantem efektywnej współpracy zarówno przy świadczeniu usług, jak i na etapie samego tworzenia oferty jest szeroka edukacja rynkowa. Dlatego cieszymy się, że są takie inicjatywy jak konferencja ,,eHANDEL 2011’’ i że bierzemy w nich czynny udział – dodaje.

O DPD Polska

DPD Polska [www.dpd.com.pl] znajduje się w czołówce firm branży kurierskiej z ustabilizowaną pozycją na rynku polskim. Od ponad 20 lat z powodzeniem świadczy usługi miejskie, krajowe i międzynarodowe. Firma specjalizuje się w obsłudze najbardziej wymagających klientów, dostarczając szyte na miarę rozwiązania w zakresie przesyłek kurierskich i  logistyki . DPD Polska działa w tych obszarach, gdzie klient szuka wartości dodanej oraz nietypowego serwisu.

Firma rozpoczęła działalność w 1991 roku jako Masterlink Express - spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. W początkowym okresie firma specjalizowała się w doręczaniu przesyłek miejskich i krajowych. Od 2004 roku DPD Polska należy do Grupy GeoPost, której właścicielem jest LaPoste – Poczta Francuska. Dla podkreślenia przynależności do międzynarodowej grupy w 2007 roku przeprowadzono proces re-brandingu i odtąd firma działa pod nową marką, jako DPD Polska.

DPD Polska Sp. z o.o. to  jedna z największych firm kurierskich w Polsce. Posiada ponad 50 oddziałów, które są zlokalizowane na terenie całego kraju. Zatrudnia i współpracuje z ponad 5000 osób, którym zapewnia stabilne warunki zatrudnienia i szerokie możliwości doskonalenia kompetencji.

O DPD

Wysyłając około 2 milionów międzynarodowych paczek dziennie w obrębie sieci międzynarodowej, DPD jest jedną z wiodących firm kurierskich w Europie. Franszyzodawca DPD, z siedzibą w Aschaffenburgu, oferuje swoim klientom szerokie spektrum usług krajowych
i zagranicznych, dzięki rozbudowanej sieci oddziałów prowadzonych przez franszyzobiorców na całym świecie. Portfolio produktów obejmuje szeroki zakres od przesyłek standardowych, przesyłek o gwarantowanym czasie dostarczenia oraz ekspresowych poprzez usługi dodatkowe takie jak C.O.D aż po rozwiązania dla klientów indywidualnych. DPD posiada ponad 800 oddziałów w 40 krajach, 24 000 zatrudnionych osób i 18 000 pojazdów działających na rzecz 300 000 klientów biznesowych. Francuski GeoPost Group, będący własnością La Poste, jest większościowym udziałowcem DPD.

O GeoPost

GeoPost, główny gracz na rynku przesyłek ekspresowych w Europie, czego dowodem jest pierwszorzędna sieć dróg firmy DPD, zrzesza firmy działające w ramach LaPoste. GeoPost obsługuje ponad 230 krajów działając na rzecz ponad 300 000 klientów na świecie. Dziś grupa GeoPost zajmuje 1. miejsce we Francji i 2. miejsce w rankingu europejskim na rynku expressowych przesyłek kurierskich, osiągając w 2009 roku obrót roczny w wysokości 3,093 miliarda Euro.